Turkish Get Up Hareketi Nasıl Yapılır?

Eğer tüm vücudu çalıştıracak bir hareket arıyorsanız, yapmanız gereken şey Turkish get up hareketidir. İsmini vermemize rağmen spor salonlarında, box’larda son derece nadir yapıldığını görürsünüz. Oysa ki yurt dışında powerlifting sporcuları, halterciler ve CrossFit’çiler tarafından son derece kıymet verilen bir harekettir. Hatta bir rivayete göre geçmişte halterciler ve strongmanler gençleri Turkish get-up hareketi ile daha ağır antrenmanlara hazırlarmış

Peki Nasıl yapılır?

getup1

1. Sırtüstü yere uzanın ve bir elinizde kettlebell ya da dumbbell olsun. Diğer eliniz yana açık olmalıdır. Kettlebell’i tam omzunuzun üzerinde tutun. Eliniz tavana doğru dik olmalı. Gözlerinizi ağırlıktan ayırmayın.

2. Yerdeki kolunuzdan güç alarak omuzlarınızı yerden kesin. Ağırlığı dirseğinize kaydırın. Kettlebell yukarı doğru birkaç santim hareket edecektir.

3. Sağ el ve sol ayak üzerinde dengenizi kurduktan sonra sağ ayağınızı geri çekip sağ dizinizi yere dayayın.

getup2

4. İki ayağınızdan güç alarak doğrulun. Bu noktada dumbelle bakmayı bırakıp ileri bakmaya başlayın.

5. Hareketi tersine çevirerek tekrar yere uzanın. Bir tarafın tekrarlarını tamamlayıp (10-12 tekrara kadar yaparak) diğer tarafa geçebilir ya da seti zorlaştırmak için kolları dönüşümlü çalıştırabilirsiniz.

Hangi kas grubunu çalıştırır?
Hepsini:) Tamam belki biraz abartmış olabiliriz ancak omuzları, merkez bölgeyi ve kalça kaslarını yoğun olarak çalıştırır.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir