Yoke Carry

yolk1

Strongman’lerin gözdesi olan yoke carry geleneksel olarak sırta bir ağırlık takılı bir metal çerçeveyi taşımaktan ibarettir. Pek çok türevi olsa da bizi asıl ilgilendiren geleneksel türüdür. Ağır yükleri hızlıca taşımak için en müsait yolun yoke olduğunu söylemek mümkündür.
Yoke’la yük taşırken eller genelde iki şekilde yerleştirilir. Strongmanler yaygın olarak ellerini omuz hizasının hemen altında yanlardaki direklere yaslarlar (ilk fotoğraf, solda). Bu pozisyonu almak daha hızlı olsa da omuzlardaki esnekliği en çok kısıtlayan tekniktir. Pek çok crossfitçi ise, back squattakine benzer şekilde, ellerini omuz hizasının dışında yatay barın üzerine koyarlar (ilk fotoğraf, sağda). Siz, ağırlığı en rahat kaldırmanızı sağlayan hangisiyse onu kullanın.

yolk2

1.Hazırlık
Ayakta durduğunuzda yerden 10-15 santim yüksekte olacak şekilde yoke’u ayarlayın. Mesafeyi daha az olarak ayarlarsanız, yürürken ya da dengenizi hafif kaybettiğinizde yoke’un ayakları yere değecektir. Mesafeyi daha fazla olarak ayarlamanız ise, ağırlığı back squat gibi kaldırdığınız için, taşıyacağınız ağırlığı azaltacaktır. Çünkü gücünüzü ağırlığı kaldırma aşamasında harcarsınız.

2.Kaldırma
Gövdenizi dik tutun. Squat duruşundaki gibi ayaklarınızı yere sağlam basın. Kalçanız barın tam altında olsun.

3.Yürüyüş
Gözler sürekli ileride tutun. Artan hızda küçük adımlar atın. Dizinizi kırarak ağırlığı taşımaya çalışmayın. Yoke’un sallanmasını önlemek için adımlarınızı “topuktan parmağa” olacak şekilde atın. Yoke’un en zor kısmı baskı altında geçen süre olduğundan ağırlığı mümkün olduğunca süratli taşıyın.

4.Bitiş
Yoke’u tıpkı kaldırdığınız gibi yere koyabilecek olsanız da en verimli çıkış stratejisi yürürken gövdenizi her adımda biraz daha alçaltmak, yere değdiği noktada yoke’u yürürken geride bırakmaktır.

 

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir